Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, December 16, 2012

Mari belajar masak

Mak!!!!
lengkuas ada tak.

Ada!!

Yang mana satu ek?

Yang macam halia tu.

Oooo ... wokeh..

Sejak bibik tak ada ni Kirin  berkobar-kobar turun gelanggang dapur. Aku dah cakap dah.  Kalau gini gayanya, memang sah sah dah boleh kawin. Tapi dia ngelak-ngelak sambil gelak-gelak cakap suruh aku je yang carikan calon.
Haha.. teringat pula aku akan drama melayu yang selalu cakap:
Bila lagi engkau ni nak berumahtangga.  Teringin benar mak ni nak menimang cucu sebelum mak menutupkan mata.  Kehkeh..

Mak nak masak apa pulak tu.

Masak ayam,
sambil aku ke peti ais mencari-cari sesuatu.

Mak cari apa?

Lengkuas.

Ni ha ada lebih Kirin pakai tadi.

Oo ye ke. Mana?

Ni ha..

Ni kunyit!!!!  Bukan lengkuas.

Hehehe... patutlah. Tadi pikir pikir jugak apasallah kuah ni jadik kuning!!!!


ibundo

13 comments:

nazaTIMsuria said...

cukup le pandai!hahahahaha

Kakcik Nur said...

Belum boleh kahwin la tu... Hehehe...

sal said...

huhu..boleh k..win sebab bermotivasi serta berinisiatif untuk belajar menambah kemahiran..

~ Cik Azz ~ said...

Hehehe....

Sabar yoo laa... Lenkali kok dio tak konal bahan masakan, soh yoo dio gugel kak...

Mak, daun kucai tu macam mana..?

Tanya atok gugel...

hehehe...

zulaikha megat said...

kak pah...nnti bila dh kawin..semua bahan masakan dia kenal...in sha allah..

Asyifa Mustaffa said...

Bole digilap lgi tu kak....untung la nak ke dapur....buatnya ada yg lnsung malas nak tolong tu....hah..! Cmne lak tu kak....hehe....

*miszleen* said...

wakakaka chek kirin oiii. bila nak rasa masakan dia neh. hehheheh

Hjh Noralenna Abbas said...

Itu satu kisah. Ada juga yang tak tau mana satu serai mana satu lalang.

~~zana@pb~~ said...

Pengalaman nak jadi anak dara macam tu ler...hehe...semua gadis mengalaminya. Zana ni sampai tua tak kenal jenis2 ikan, percaya tak?

cikmanggis said...

Lama lama pandai tu.Dulu saya pun tk tau mana jintan manis..mana jintan.putih.Mana ketumbar ...mana halba.Masa buat nasi dagang bubuh ketumbar
Trial n error...

Dua perkara je jika mrmasak.Jgn risau..
Sedap atau tk sedap hehe

kakngah said...

kak.. lenkali suh kirin gugel gambar dulu sblm beli hihihi!!

Zaitun said...

Budak2 sekarang memang banyak yang kurang kenal dengan benda2 tu.Anak2 saya pun macam tu lain disuruh lain diambiknya.

Granny Hani said...

Hahahaha....Budak zaman sekarang memang macam tu.Kat rumah saya ada sorang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...