Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, January 2, 2013

Errrrr.....

Orang mana?
Lombok.
Lombok?
Haah Lombok.
Err...

Tapi bila keadaan memerlukan berada di tahap genting paling gaban, kau hantamkan sajalah labooooo.

Namo?
Sahri
Dahdi?
Sahri
Zahdi?
Sahri
Sahdi?

Kebelakangan ini nyata benar kurangnya pendengaran abah. Aku cakap lain, dia dengar lain.

Apolah susah bona namo. Pangge siti yo lah.
NO!!! NAHE!!! ORAK!!
Nama itu sudah cukup untuk meremangkan bulu tengkuk aku.

Potpet potpet...
senyum
Potpet potpet...
senyum
Potpet potpet..
senyum
Kamu paham apa nggak
Nggak..
Habis kenapa tidak bilang
Senyum lagi
Adus!!!!
Sudahnya aku kena ajar dari A dan teramatlah panjangnya untuk berjumpa dengan Z.

Buk. Pinjam hape. Mau telpon kakak saya.
Kakak kamu di mana? Lombok?
Nggak. Di Kuala Lumpur.
Guna telfon rumah.
Nggak tau.
Nomornya tau nggak.
Ada.
Ya udah.  Tekan aja nomornya.
Nggak tau.
Lho.. Kan di telfon itu ada nomornya.  Tekan aja.
Nggak tau baca.
Tulis?
Juga nggak tau.
Adus!!!!!!!

Mengingatkan aku pada anak-anak tadika aku yang baru masuk pada hari ini.
Masih ada tempat untuk bibik aku belajar abc?
Hahaha...
Walau apa pun sekurang-kurangnya sudah ada orang untuk menyapu rumah, mengemop, buang sampah, menyidai kain, melipat kain, membasuh pinggan mangkuk, mengelap pinggan mangkuk dan menyimpannya dalam lemari.


p/s Selamat menyambut tahun baru. Tidak ada apa-apa yang baru bagi aku malah semakin lamaaaa. Umur akan bertambah dalam masa 5 hari lagi.

ibundo


21 comments:

rezeki said...

salam kak

kena masuk kelas pemulihan tu hehe


moga kerja rumah kak ringan sedikit

saya takda bibik kak, tak mampu hehehehe

Nizam.Ariff said...

selamar hari lahir, kak...

~ Cik Azz ~ said...

Dah ado bibik baru, boleh la update blog selalu, yo kak.. hehehe...

selamat tahun baru kak.. selamat ulangtahun kelahiran in advanced..

kucingorengemok said...

anak ani budak gemok buat kecoh katanya eh? haha

JunAina said...

Penatkan kak nak mengajo org besar. Kalau anak2 kecil cepat dapatnya terang hati.

ejaMaria said...

aduh... saya kurang kesabaran utk mengajar - alasan - sbb tu tak bole ambil bibik... nanti kena makan dgn hulk... hihi

Yunus Badawi said...

Yang buta huruf pun boleh terlepas ke sini? Kat mana Kakpah dapat dia tu? ... huhu

tasekM said...

susah eh kak nk dapat bibik la ni...?

Acik Erna said...

assalam kak pah..selamat tahun baru..
jangan msukkan ko tadika kak pah..kolas dewaso pramlee boleh la tu he he

Hjh Noralenna Abbas said...

Hjh
Cuma hati-hati. Mungkin buat-buat 'bodoh'(berlakun)tak tau itu ini. Kami dah terkena!

sal said...

harp2 akan jadi mudah urusan rumah tangga..

ibuintan said...

tak konal abc pun takpo la kak... yg ponting dio konal ponyapu dan mop untuk ngepel


hahaha lotih amek ngaja ea tu

kakngah said...

br nenda ada masa nk layan cucu hihihi!!

ibundo said...

pak itam, haha.. tak mampu tapi boleh lak pegi amerika. murah rezki motong getah tu.

nizam,
lum lagi hehe

azz,
tak yo doh. Ponek ngaja e ni ha macam paku mo penukul.

kog,
haha.. 1st day biasak la tu. Lepas tu siap memasing jadi hero.

Jun,
penat hati jiwa dan raga. Tiap kali nak kena cakap.

ibundo said...

Maria,
rasanya boleh bersabar lagi ni. Apa apa pun kena bersabar gak sebab banyak K dan melayang.

YB,
orang kampung betul ni yb. Kita pun tak tau. Main belasah ambil je. Nasib aku le..

Tasek
Manyak syusyah dan manyak mahal wo..

erna,
haha.. selamat tahun baru.

Kak nora,
yang buat buat bodo ni yang bahaya ek..

sal,
setakat ni belum mudah lagi. Makin stress ada la.

kakngah,
huwaaa... nak layan cucu pun tak sompek lai ni.

Kakzakie said...

Kena hati-hati juga nie kakpah sebab kakak dia dekat aje tu. Kakak selalu curiga (tak baik kan) - tapi apa pun dapatlah juga dia membantu kakpah.

Selamat tahun baru juga buat kakpah.

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Pah,

Lama tak singgah sini. Semoga Kak Pah sihat.

Alhamdulillah dah dapat penganti bibiknya.

insan marhaen said...

Alhamdulillah, berkat usaha mak dan abah IM (yang bukan sangat pandai menulis) menyekolahkan IM walaupun dalam serba miskin, akhirnya IM dapat menulis hingga berjaya memiliki blog ini...

kakinakl.com said...

salam kak pah

wah udah dpt bibik baru ..tentu rasa lega kan..tak per tak pandai tulis dan baca..kang pandai nanti ashik bergayut kat talipon..lagi haru

ASH said...

nak telepon?
.
.
.
tapi tak tau baca?
.
.
.
tak caya la..

duit dia tau kira tak? haha

amn said...

assalam hajjah
salam ualngtahun,harap masih belum terlewat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...