Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, January 14, 2013

Mee basah

Semalam.
Ni cerita semalam. 
Beli mee kuning beberapa bungkus.
Bibik tanya mahu diletak dimana.
Aku jawab letak je di dapur.
Kemudian aku terlupa terus pasal mee kuning tersebut.
Petang baru aku teringat.

Aku cari atas kaunter di dapur.
Tak ada.
Cari dalam peti ais.
Tak ada.
Cari dalam freezer.
Tak ada.
Cari dalam stor (manalah tau kok diletaknya dalam stor).
Tak ada.

Sari!!!
Aku panggil.  Nama Sahri dah aku pendekkan jadi Sari je.  Beberbelit lidah aku nak menyebut.
Diam.
Sari!!!
Diam.
Aku pergi jenguk dalam bilik dia.  Bergegas dia bangun dari tempat 'pembaringan' (ek ele...)
Mana kamu letak mee.
Di atas.
Atas mana?
Di atas..
Sambil jari telunjuknya ditunjuk-tunjukkan ke atas.
Sini.. mari tunjuk.

Dia ke dapur. 
Aku ikut dari belakang.
Dia buka almari kabinet sebelah atas. Tempat aku simpan macaroni, spagheti, mee kering, maggie...
Tersusun je mee kuning yang basah itu di situ.

Kalau koranglah.. Nak tergelak ke, nak hangen....

ibundo

25 comments:

hitomi lavender said...

Salam kenai ibundo...sya baca ni saya gelak ngeh ngeh ngeh...hehehe...:D

Acik Erna said...

Asslam kak pah.mulo2 angin lu lopeh tu baru golak he he

Yunus Badawi said...

nak tergolak den

Amie said...

Kalau saya Bundo... Lailahaillallahhhhh....

Kakcik Nur said...

Saya baca sambil bergegar perut kerana gelak. :)

Kakzakie said...

Kakak baca dengan suami sekarang ni kakpah. Kami gelak sama-sama. Terkenang bibik-bibik lama kami:)

Hjh Noralenna Abbas said...

Kalau sayalah, naik hangen, urut dada....Macam tulah pembantu kami dari tempat yang sama. Ambil peluang baring dan tengok TV!

~ Cik Azz ~ said...

Sey dah golak dulu dah kak... hehehehe..

Tapi kok jadi kek sey la camni, memang sey naik hangen dulu la.. adehh...

Kono banyak bosaba ni kak.. hehe..

Hamirdin b Ithnin said...

nama bibik puan sarimah ko?

ejaMaria said...

kalau saya kat tempat Bundo - sy hangen kot...
tapi skrg saya tengah baca - sy gelak dulu la... hehehe

Ena said...

Assalam kak pah..

ehehehe.. ena tergelak2 sampai opismate tanya.. awat ena gelak2 tu? kikiki..
rasa kelakor pulak..

Ezza Muffinbiru said...

Tepuk dahi den ni haa!!

Nizam.Ariff said...

habis kembang spaghetti... hahahaa

KTS said...

bagi award pekerja prihatin


.
.

hahaha

pB said...

kena banyak sabarrrrrrr

Miss Zu said...

hahhaha.. selalu macam tu..sabar jela.. nanti mai blog kita

http://misszucollection.blogspot.com

secangkir madu merah said...

hehehehe.. sobar yo kak..

tasekM said...

kih2.

aku syak betul2 dia tak tau tu kak.
harus di ajar.

:)



.

ibundo said...

ngeh..ngeh..ngeh..

julietchun said...

mungkin tu tanda protes sebab kakpah panggil nama dia salah kot,kekkeke

ibundo said...

juliet,
pekabo hang. Lama tak bertegur sapa..

Zaitun said...

Banyak2 sabar kakpah...nanti dapat penyakit...kihkihkih....

makchaq said...

Tak dak komensen la tu.. Klu tak pun memang jenih malas pikiaq..

ibuintan said...

aduih lahai.... yo la mee mestilah duduk sebaris dengan mee jugak, tak kiro lah basah ko koring


kono bawak masuk kelas tu KakPah.

lupekanje said...

Bukan dah betul ke tu kak? err...mee seharusnya diletakkan dengan kategori dia...adik badik mi atau bihun yg lelain.
Pada pendapatan saya yg tak banyak ni, Sahri agak bijak dan menggunakan otaknya dlm membuat kerja. Salah ke kak? Lagipun akak kata letak kat dapur. Kiranya tempat tu masih dalam kawasan dapur kan kak? hehehe..
Saya memang tk letak mee kuning dlm peti es...sbb nnt mee tu jadik keras..tk sedap nk masak dah. *kau yg tk pandai masak...hehhe
Sekian...~lamo tk komen kat sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...