Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, July 15, 2010

SAMSENG JALANAN

Salam.


Aku mencari tempat memakir kereta. Kelihatan sebiji kereta mahu keluar dari lot. Tapi sebiji kereta lagi sudah sedia menunggu lot itu dikosongkan. Aku terus ke depan mencari yang lain. Alhamdulillah, dapat.

Semasa aku keluar dari kereta, aku perhatikan kereta yang mahu keluar tadi masih terkial-kial. Yang menanti, terus setia menanti. Dan sebaik sahaja lot itu dikosongkan, sebiji kereta meluru laju dari belakang dan terus memakirkan keretanya. Yang menanti tadi mungkin terkebil-kebil. Tapi dia membunyikan hon keretanya bertalu-talu. Si pemandu yang kurang asam tadi terus buat endah tidak endah. Aku jenguk dari jauh. Pemandu perempuan rupanya.

Kejadian tadi mengingatkan aku pada keratan akhbar semalam yang mengatakan pemandu perempuan sekarang ini sudah menjadi samseng jalanan.
Mengaku? Tidak. Aku bukan samseng. Mungkin segelintir.

kakpah.

31 comments:

kak long said...

sekarang tak kiro kakpah...
nak jadi samseng tak kiro lelaki ko pompuan...

mcm merokok gak,dah byk pompuan yg merokok,selambo yo....
raso tak bersalah langsung...
banggo la tu...
lagi kito pandang lagi panjang muncung eh...
nyampah ai...

anymz said...

saya ponah terkono situasi camni kakpah..memang jiwa kacau boto org2 camtu..raso nak keluar ajak bertumbuk..seb baik org tu lelaki...isshh bosa lak badan ee tu..eeeeeee

AZANI said...

salam hajjah
samseng ada kat banyak tempat

kak Erna said...

kak pah..sah2 saya tak pernah dan tak akan jadi samseng jalanan tu kak pah..sobab..saya tak memandu...

ckLah said...

ckLah lemah lembut...

kakcikseroja said...

Banyak kali juga terserempak dengan wanita yang menunjukkan 'kesamsengan' sewaktu memandu/di jalanraya. Tapi, kakcik cuma ada lesen tapi tak ada kereta! :)

suhaimimd said...

perhh..dasyat tuh. mungkin samseng @ mungkin 'tongong'

Ku Tak Sempurna said...

den pun bukan samseng jalanan

.
.

beraninya perempuan tu

Insan Marhaen said...

salam taaruf. IM, kalau angin ok ambil giliran untuk parkir. tapi kalau angin ko, jadi samseng juga...

Catwoman said...

Salam Kak Pah.....

Skrg ni, mcm2 ado.......

Apa pun, jadilah pemandu yg berhemah & bertanggungjwb.

:)

iina said...

Den lamo dah kak xbwk keto.. hehehe.. xtaulah sok bawak balik jadik samseng ko?? hehehe

Alah samo yo.. laki ke pompuan.. yg utama sikap tuh.. bkn soal dia laki ke pompuan kan kak

pak long said...

salam buat kak pah..
mak aii dasatnya pemandu tu...

kakpah said...

kaklong, memang botul cakap ko kaklong. osah goram nengok e.

kakpah said...

anymz, memang goram. akak pun ponah tokono..

azani, perlu lebih berhati2 kan?

erna, haha.. er.. susah gak ni kalau tak bawak kereta sendiri. mana2 nak pegi kena ada orang bawak..

cklah, wa caya lu.. hehe.

kakpah said...

kakcik, perempuan sekarang ni mungkin dah ramai yang kehilangan kelemahlembutan mereka.
baik bawak kereta kakcik... nanti lupa macamana nak bawak hehe.

suhaimi, kedua-duanya kot, haha. selamat dtg ke blog kakpah

kakpah said...

kts, belum kena buku dengan ruas, beranilah...

insan M, salam. Tk kerana bagi komen. IM, jangan selalu sangat jumpa angin ko. mana tau.. terkena pada kakpah hehe..

catwoman, ko mesti yang berhemah kan?

iina, ko kalau buek samseng kek tanjung malim akak tahan keto ko ajak botumbuk hahaha..

paklong, salam. lama tak datang. haah.. memang dasat.

AuntieYan said...

Salam Kak Pah...

Situasi macam ni selalu saja terjadi. Tak tahulah dimana letaknya adab dan budi bahasa.

Apa kata lain kali kita hebahkan je dalam paper ke, cakap pemandu kereta sekian-sekian kurang sopan...biar semua orang tahu.

Geraammmmnyaaaa..

Ms.Lilies said...

kot kete dia kena sagat tu baru dia sedar kot...tu pun kalo dia nak sedar diri la

kakngah said...

sunggah tdk berbudiman langsung pemandu tersebut..

Zaitun said...

Tak eloklah kalau perempuan buat perangai macam tu,bersopanlah sikit orang tu dah lama menunggu.

Kak Nora said...

Salam.
Ada juga yang action, hajah. Kereta aje mahal dan glam tapi , budi bahasa tak de.

kucingorengemok said...

baru semalam kena tunjuk penumbuk oleh perempuan bertudung di bangi!

err, bukan kak pah atau kak ash kan?

pB said...

pB samseng gak


hik hik hik



samseng kat umah jer

kakpah said...

yan, pemandu macam ni ego. kalau kita hebohkan pun dia takkan mengaku yang perangai tu serupa macam perangai dia hiii..

lilies, akak selalu imajin akak bawak lori. mau je kita sondol keta macam ni.. (eh.. tak ke jadikan kita samseng gak haha..)

kakpah said...

kakngah, sesungguhnya aku setuju ngan ko ..

zaitun, jenis ni tak kira orang...

kaknora, rasa diri ada standard ar..

kog, cait... orang bangi pun ada macam tu ke.

pb, hehe... selalulah sengseng lengan baju ek.. (kakpah samseng di dapur hiii)

KAKTINY said...

samseng jalan tak penah jadi.. samseng dapur mmg SELALU - kalau masak, DAPUR ANA YG PUNYA..(kita geng la kak.. hahahahaha).. sambil tu mulut laju je nak JERIT PEKIK "ABAAAAHHHH, TOLONG TGK BEBUDAK NIH... IBU NK MASAAAKKK!!!" .. samseng kan kak kan??!!... ekehkehkehkeh...

(psstt.... kalau nk pentolnya, roger jer... siap buat special delivery lagik.. hihihi... betul nih...!!).

a kl citizen said...

pernah terkena gak macam ni
alih2 yang keluar perempuan juga, bertudung labuh lagi...

saya keluar dari kereta, cakap saya tunggu giliran dah lama

dia kata... nak buat camana, saya nampak dulu, saya masuk dulu la...pastu berlalu pergi macam tak kisah... masa tu memang saya sumpah dia dalam hati...

tak baik kan saya...
tapi serius memang mendidih rasanya

terbaru dari saya : lalang

kakpah said...

tiny, haiyark!!! sama2 kita jadi samseng dapuran. betul ke boleh roger pentol. Nak nyambut poser ni boleh ke. rasa macam nak jamu adik beradiklah pulak..

cikgu normah, kalau yang keluar tu ranggi je mungkin terubat gak hati tu ek. tapi bila tengok pakaian tak serupa perangai... hmmm alah hai.. tu yang nak mengutuk tu..

kayteeze said...

Salam kakpah,

Tie tak pernah lagi jumpa samseng pompuan, tapi yang laser tu biasalah...

kakpah said...

tie, salam. mungkin kat tempat tie masih ramai yang sopan santun?

Webmaster@Echam said...

Saya pernah pancit kete org camtu dengan selambanyer. Tempat kejadian di Mutiara Damansara. Suspek yang kene seorang Mamat India. Ambik kauuuu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...