Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, October 15, 2010

Pantang

Bibik aku dah tau dah, kalau aku naik atas masuk bilik lepas jam dua petang, dia tak akan ganggu aku. Biar loceng gate berbunyi, biar telefon berdering, dia akan kata;

ibu tengah rehat
.

Kelmarin dekat-dekat pukul tiga, telefon rumah berdering. Empat lima kali dering, telefon senyap. Aku agak mesti dah ada yang mengangkat di bawah. Siti sibibik @ operator yang selalu menjawab panggilan telefon. Nak harap anak-anak aku, baik tak usah harap.


Semasa aku duduk-duduk di meja makan sambil minum-minum dan menunggu azan asar petang itu, siti datang memberitahu;

Buk, tadi ada orang telefon.

Aku terus meneguk air sambil pandangan aku mengarah kepadanya.

Orang tu tanya, latifah hanim dah bersalin ke.

Nyaris-nyaris air yang aku minum tak menyembur. Imah yang ada bersama ketika itu ketawa mengekek-ngekek.

Saya cakap, puan latifah mana ada mengandung. Yang mengandung anaknya...

Aku tak tahulah aku ni nan tergelak ke apa tapi siti dan imah ketawakan aku terbahak-bahak.



Imajinlah ye, aku yang dah jadi mak nenek ni mengandung sembilan bulan.
Haih......

(semasa aku mendaftarkan nama kakngah di klinik wanita annur dulu, aku ada letak nama aku sekali sebab kakngah tu cacat pendengaran. Kalau dipanggil namanya, dia tak dengar)


24 comments:

ejaMaria said...

hahaha... pagi-pagi dah klakar... bibik ni nama bos pun tak tau ke?... ;p

kak long said...

apo salah eh lak...joki namo eh tu hek hek hek....!

Tijah said...

hikhikhhikkkk...

osah menceriakan pagi jumaat sey n3 nih.

kihkihkihkih...(tak pueh lak golak)

anymz said...

jap2 kakpah se nak golak guling2 dulu..hah..jap2 se nak bayangkan pulak camno roman kakpah kalau peknan..
hahaha..dan se bayangkan jugak kakpah jln2 kek sogo tongah boli perkakas baby dgn perut yg bosa memboyot...hahahaha..
dah tak tahan golak dah ni kakpah oi..
P/S..mungkin org tu tersilap lah tu.
you make my day lah kakpah..laughing on friday morning.:D

kakcik said...

Alamak! nasib baik tak tersembur mihun yang sedang kakcik kunyah ini! :)

Ena said...

ekekekeke..

enrty yg buatkan kita tergelak2 di pagi hari.. ;D

Ms.Lilies said...

Golak den aaaa kak..
Eh tp bleh gakkan kok Tuhan nk bg :D

kakpah said...

ejamaria, sebab taulah tu dia ketawakan akak hehe..

kaklong, weh.. tak maun lah. lagi pun.. hikhik.. kodai dah tutup.

tijah, hiii...

anim, osah boto takleh nak imajin.. orang tu sebona e nak tanyo pasal kakngah.. hehe.. kes tosilap namo.

kakcik, jangan... kang tersedak kang..

KAKTINY said...

arghkahkahkahkah...
bayangkan kalau akak sama2 memboyot dgn anak akak.. pastu masuk labour room bilik sebelah-sebelah.. mcm mana agaknya ye??.. hahaha..

(akak mmg buat lawak pagi laaa... hehehe)...

kakpah said...

ena, kihkih..

lilies, huwaaa... mulut kau ado insuran tak ni...

kakngah said...

kakpah...
adik saya yg bongsu ngn anak sulung klong tu.. selang beberapa bln jek..
:P

kak Erna said...

kak pah..tu la namo e..mak beranak anak bersalin..he he..

Elly & Emmy said...

loo.. ni kes naya.. tiba2 jer dah "bersalin"..

~Kak AZZ~ said...

Hahahahahaha....

Sapo la agak ehh yg call akak tu... Sabar yoo laa...

secangkir madu merah said...

apa lak salahnya kakpah? rezeki tuhan nak bagi...klu perempuan bagilah kat kita... hehehehe..

kakpah said...

tiny, cait.. mana boleh. dah pencen dah ni..

kakpah said...

kakngah, kahkah.. tabeklah kek omak kau kakngah... sentiasa evergreen..

erna, takpo, bosalin baju yo kan..

emmy, sekarang banyak benda2 yang instant.. tak mustahillah kan hiii..

azz, tak di koba e sapo pulak. maid akak tu pun jenis blur..

smm, takperla yati. kau je lah..haha..

Nizam.Ariff said...

confused, mana satu anak, mana satu cucu... hahahaha

iina said...

wakakakah kak.. gelak guling den donga.. tongah minum kopi tadik nyaris2 tersembur hahahaha.. lawak sungguh ler org yg nepon tuh hehehe.. itu namo ehh silap perhitungan tuh kak.. hehehe.. krg atok dah takdo nk berulang poei tg malim dah.. mau duk kek bbb yo everyday hehehe ;)

kakpah said...

nizam, insyaAllah takkan terjadik

iina, yolah, orang tu pun main nepon yo. kalau cakap bodopan2 mosti dio termalu godang..

Kakzakie said...

Salam Kak Pah,

Eh... budget baru mengatakan 90 hari cuti. Tak nak ke Kak Pah. Kakak rasa nak manufacture satu lagi nie.... Huhuhu...

kakpah said...

kakzakie, salam. hehe.. mintak maap jelah. kakpah dah cukup korem ni hehe..

sha83@kaizer said...

assalamu'alaikum warahmatullah...
kak pah ...
katakanlah tetibe jadi betul betul macam mana? hihiii ....

kakpah said...

sha, orang kata simpang malaikat berapa puluh? haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...