Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, December 12, 2011

Debunga yang terbang

Untuk melihat debunga, aku kena fokus jauh ke dalam menyelami apa yang terpersuk di dalam kelopak.




Pada aku, ia lebih mudah daripada menyelami hati orang.
Dua tiga hari ni bibik aku muka muram dan masam. Di dapur pun tak banyak celoteh macam selalu. Tanya sepatah jawab sepatah. Tanya berpatah-patah jawab sepatah jugak.

Lebih baik aku bertanya pada bunga.  Memang dia tak pandai bercakap pun.

ibundo

27 comments:

kakcik said...

Bibik tu dilanda perasaan kot!

Bibik adim saya baru berhenti selepas bertunang.

ejaMaria said...

kite pun sedih gak... tapi idak la masam muke... ;p

Amie said...

Selamat pagi Ibundo,
agaknya bibik sedang mengalamai perubahan hormon tu...

tasekM said...

teringat kampung la tu kak...

ko teringat aku tak kak..?
eh!?

:p



.

ibundo said...

selalunya macam tu lah kakcik. emo lebih. ada la tu..

ibundo said...

maria,
tak baik masam2 muka ni kan?

amie,
haha.. dah nak menopos kot

tasek,
teringat kat ko kot.

kakngah said...

bibik dtg bulan kot..

Aku said...

bibik tu midlife crisis kot...

kaklong said...

bibik rindu kat kg lah tu...

JunAina said...

bercakap dengan bunga lebih bahagia, walau tak pandai bercakap keindahannya cukup menceriakan hati...

Kakzakie said...

Pokok bunga kakpah understanding faham dan membuat tuannya happy. Pokok bunga kakak susah nak keluar bunga.

Bibik kakpah rindu kampunglah tu...

mamaijat said...

.....apa hal plak dia tu?.....
cer tanya,nak kerja ke tak????

whatever bersabarlah sis...adalah yang mencuit tu.....

miloais said...

bibik akak tak sihat kot!
ke... rindu nak balik kampung!

ibundo said...

kakngah,
haha.. nani aku gi cek.

aku,
banyak sangat kot ni yang susah aku nak agak.

ibundo said...

kaklong,
kpah haritu cakap kalau nak balik cuti baliklah masa cuti sekolah ni. dio taknak pulak..

jun,
bercakap dengan bunga boleh buat bunga tumbuh subur jugak.

ibundo said...

kakzakie,
bunga kpah ni pun ikut angin juga. Ada masa dia malas nak berbunga.

mamaijat,
haha.. kadang-kadang kalau buat angin macam tu kita pun naik hangin jugak..

ibundo said...

miloais,
hangin kus kus..

Tijah said...

bibik dilamun cinta ko kak?

Em's Family said...

ade ler tu.. nak test u iyer jugak kot ..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Dio nak tengok cito ombak rindu gak ehh tu kak.. hihihi..

ASH said...

cer bagi IPAD satu kat BIBIK tu..baru le dia boleh mengomen BLOG ni kakpah wei..
.
.
ngeh ngeh!

ibundo said...

tijah,
haha.. dah nak menopos dah. lamun cinto apokobondo e.

em,
memang adalah tu sebab petang ni tengok dah okay balik.

azz,
haha.. tegolak den. ekau dah poi nengok ko.

ash,
haritu anak dia cakap nak simpan duit nak beli laptop. Haha.. habislah aku..

marinahunny said...

ckp dgn semut pun ok :)

Ms.Lilies said...

bibik nak naik gaji!
hehehehe

Acik Erna said...

soba yo la kak pah molayan e..tapi tang masam tu yang tak best tu kan kak pah.

sal said...

lahai..cian..

betullah...klu kita ni perasan tak dilayan oleh kaum kerabat kita kat umah..

lebih baik sesekali kita cakap ngan kucing..ngan pokok..ngan lappy..walaupun benda2 tu tak berapa nak faham kita..tak berapa nak mengerti kita..tapi membahagiakan hati kita kan..

ibundo said...

marina,
haha.. lebih baik daripada cakap dengan tembok ..

lilies,
berapa kali nak naik da...

erna,
masam masam kolat memang la tak best.

sal,
tu lah..
kalau cakap orang layan acuh tak acuh je, lebih baiklah cakap dengan benda yang memang tak boleh becakap langsung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...